top of page

モメンタの違い

 

私の名前はフィリップ・ジェイコブソンと申します。

 

モメンタキッズおよびホームステイアドベンチャーのディレクターを務めております。

 

弊社のイマージョンキャンプ体験について少しご説明し、私たちの組織が他と異なる点をご紹介させていただきます。 ---###

 

経験と専門性

 私たちは10年以上にわたり、200回以上のキャンプを実施してきた豊富な経験を持っています。スタッフは、効果的にキャンプを運営するスキルを持ち、生徒との会話を引き出し、快適な環境を作り、自信を育み、子どもたちの人生に長く残るポジティブな影響を与えることに熟練しています。

 

指導スタッフはESL(英語を母語としない人々への英語指導)のプロフェッショナルが中心で、若い世代のスタッフ(例:交換留学生)も加わり、指導グループに多様性をもたらしています。ただし、経験の浅いキャンプ運営者にプログラムを丸ごと任せることはありません。 ---### **ネイティブ英語教育者による企画・運営** モメンタはネイティブ英語話者の教育者によって運営されています。カリキュラム、スケジュール、アクティビティは、それを運営するスタッフ自身が設計しています。これにより、各アクティビティの目的や目標を深く理解した上で運営が可能です。他の多くのキャンププログラムでは、第三者が設計したプログラムが外国人スタッフに渡されるだけの場合がありますが、私たちのプログラムは違います。日本人のパートナーからの貴重な意見を取り入れつつ、最初から最後までネイティブ英語話者が設計しており、正確で効果的な実施を確保しています。

 

教育 + エンターテインメント = EDU-TAINMENT

 

 モメンタは「エデュテインメント」企業であると自負しています。私たちはカリキュラム内で楽しさと興奮を取り入れることの重要性を強く信じています。英語はコミュニケーションのツールであり、キャンパーたちに英語を使うためのコンテクスト(文脈)を与えることが重要です。これは、従来の座って受け身で学ぶ教科書ベースの学習環境では達成できません。私たちのゲームやアクティビティは楽しく、キャンパーたちが話すようにデザインされています。そして、単に楽しいだけでなく、厳密な教育要素を取り入れたものです。

 

-外国人スタッフと同年代の外国参加者の可能性

時期によっては、外国人インストラクターに加えて外国人参加者をキャンプに導入することも可能です。これにより、生徒たちは同年代または近い年齢のネイティブスピーカーの若者とすべての活動を通じて密接に関わることができます。この点が、キャンプの効果を評価する際に大きな違いを生み出します。

 

カスタマイズと準備 

私たちのプログラムは、学校や生徒のニーズに合わせてカスタマイズが可能です。キャンプの実施日から少なくとも3か月前にはプログラムに慣れていただくことを推奨しています。この時点でカリキュラムの一部を配布し、キャンプで使用する言語に慣れ、プログラムの目標を理解してもらいます。これにより、参加者の全体的な成果を大幅に向上させることができます。 ---### **ご検討いただきありがとうございます** フィリップ・ジェイコブソン

My name is Phillip Jacobson and I am the director of Momenta Kids and Homestay Adventure.  Please allow me to explain a little about our immersion camp experience and inform you about what makes our organization unique.

 

  • Experience and Expertise

We have been running camps for over 8 years with experience of over 200 camps.  Our staff are skilled and well trained in running camps effectively, engaging the students in conversation, making campers feel comfortable, instilling confidence and making a lasting positive impact on their lives.  Our instructors comprise of a core of ESL professionals.  We also include additional staff of a younger age, such as exchange students to add additional variety to the teaching group.  However we do not hand over our program to be run by inexperienced camp facilitators.

 

  • Created and Run by Native English Speaking Educators

Momenta is run by native English speaking educators.  Our curriculum, schedule and activities are designed by the people who run them.  This means that the facilitators have a deep understanding of each activity and the desired outcome.  Our camp program is not simply designed by a third party and handed to the foreign teaching staff.  Our program is unique and designed by the facilitators to ensure proper and effective execution of each aspect of the camp.  Many other camp programs are designed by Japanese staff and handed to the foreign staff to execute, resulting in a difference in educational approach and misunderstandings.  Our program is created from start to finish by native English speakers while ensuring valuable input is given by our Japanese partners.

 

  • Education + Entertainment  EDU-TAINMENT

Momenta considers itself a edutainment company.  We strongly believe in the importance of fun and excitement within our curriculum.  English is a communication tool, and therefore it is important to give the campers a context within which to communicate.  This cannot be achieved in a traditional sit down, passive style, textbook based learning environment.  Our games and activities are fun and designed to get the campers talking. Beyond being fun, they  are specifically designed with a strict educational element.

 

  • Foreign Staff Numbers and possibility of Foreign participants.

Depending on the time of the year, Momenta is able to introduce foreign participants in addition to foreign instructors to the camp.  This means that the students are able to have a close relationship throughout all aspects of the camp with native speaking youth of their same or similar age.  This makes a marked difference when evaluating the effect of the camp on the participant due to the fact these campers participate in all activities in the same capacity.

 

  • Customization and Preparation

Our programs can be customized to the needs of the school and their students.  We recommend that students become familiar with the program at least 3 months before the date of the camp.  At this time, we hand out parts of the curriculum for them to review so that they may familiarize themselves with the language they will use at camp and understand the goal of the program.  This helps us to greatly improve the overall result for participants.

 

We thank you for your consideration.

Phillip Jacobson.   

asakatsu photo.PNG

Business Lessons

Summer Camp 2022.png
bottom of page